Département des Sciences Humaines
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Département des Sciences Humaines by Subject "Chat GPT"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item استخدامات الطلبة الجامعيين الجزائريين لتطبيق Chat GPT في تجربة التعلم(جامعة مولود معمري _تيزي وزو كلية علوم الإنسانية والإجتماعية قسم العلوم الإنسانية فرع علوم الإعلام والإتصال, 2025) فريدة أمزيانملخص: جاءت هذه الدراسة لتتناول موضوع "استخدامات الطلبة الجامعيين الجزائريين تطبيق Chat GPT في تجربة التعلم"، حيث جاء التساؤل الرئيسي كالتالي: "ما تأثير استخدام تطبيق Chat GPT على تجربة التعلم والأداء الأكاديمي لدى الطلبة الجامعيين الجزائريين؟ تندرج هذه الدراسة ضمن البحوث الوصفية التي اعتمدنا فيها على المنهج المسحي باعتباره المناسب لهذه الدراسة، واستخدمنا العينة القصدية التي احتوت على 100مفردة، كما اعتمدنا على استمارة الاستبانة. توصلت الدراسة إلى مجموعة من النتائج أهمها: - تطبيق Chat GPT أداة فعالة في تعزيز التعلم وتسهل الوصول إلى المعلومات. - غالبية الطلبة يعتمدون عليه ويعتبر بمثابة تقنية محفزة لهم في دراستهم. الكلمات المفتاحية: الذكاء الاصطناعي، تطبيق Chat GPT، الطالب الجامعي، تجربة التعلم، الاستخدام، الاشباعات، الاتصال الجماهيري، الاتصال التنظيمي. ملخص باللغة الأجنبية: This study came to address the topic using the application of the Chat GPT amongst the Algerian university student, where the main question came as follows: How does the use of Chat GPT application affect the learning experience and academic performance of the Algerian university students. This study falls within the descriptive research in which we relied on the survey method as appropriate for study, and we used a purposive sample that Contained 100 individuals, and we also relied on the questionnaire form. The study came up with a set of results, the most important of which are.: -Chat GPT is an effective tool in enhancing learning and facilitating access to information. -The majority of students rely on it and consider it as a motivating technology for their studies. Keywords : Artificial Intelligence, Chat GPT Application, University Students, learning Experience, Usage,Gratificqtions,Mass Communication, organizational Communication.