Faculté des Sciences Humaines et Sociales
Permanent URI for this collection
Communications scientifiques internationales
Browse
Browsing Faculté des Sciences Humaines et Sociales by Author "صحراوي, نادية"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item المعارف العددية و العمليات الحسابية لدى الأطفال ذوي الإعاقة الحركية الدماغية (IMC)(2019-11-01) صحراوي, ناديةهدفت الدراسة إلى تقييم المعارف العددية و العمليات الحسابية عند الأطفال ذوي الإعاقة الحركية الدماغية(IMC) ، وقد اعتمدت الدراسة على بند المعارف العددية و العمليات الحسابية المأخوذ من بطارية كلير ملجاك وجيل لمال2 (Claire Meljac et Gille Lemmel.UND2) ، بحيث طبقت على عينة تتكون من 5 أطفال من ذوي الإعاقة الحركية الدماغية(IMC) ، تتراوح أعمارهم بين 9 و 11 سنة، تم اختيارها بطريقة قصدية غير احتمالية، و استخدمت النسب المئوية و التحليل الكمي لعرض و تحليل النتائج، أسفرت نتائجها إلى أن ذوي الإعاقة الحركية الدماغية(IMC) يعانون من صعوبات في اكتساب المعارف العددية و العمليات الحسابية.Item فعالية وجودة التكوين في نظام أل أم دي في الجامعة الجزائرية ، أحد الصعوبات التي تواجه البحث العلمي بالجزائر(2019-07-17) ناهي, مراد; صحراوي, ناديةSince the end of the last century, the world has witnessed economic, social, cultural and political transformations that have led to the birth of many complex phenomena, this is due to globalization and progress in Western society, The field of higher education, like other fields, was influenced by its importance in the development of generations, societies and the economy. It was embodied in the form of an adaptive system of changes, the LMD (licence, Master, PhD) adopted by Europe at the beginning of 2000. And in order to keep pace with the internal and external changes adopted by most developed countries, In order to achieve educational goals in line with the requirements of human development, so that their outputs correspond to the requirements of the labor market; In order to achieve these goals, the university must assume the responsibility of providing high-quality training, the development of curricula and teaching methods, and the formation of students and their investment in a way that suits the global competitiveness so as not to waste their material and human resources. The importance of this system, and its success to obtain an appropriate educational product in the institutions, namely the quality of the graduate student from those universities able to contribute to the development of society in all areas effectively, All this made us wonder about the effectiveness and quality of the configuration in the LMD system at the Algerian University?